• Hjem
  • Kreds 8 alt indhold

Referat fra bestyrelsesmøde kreds 8 den 26. november 2024

Referat fra bestyrelsesmøde tirsdag den 26. november 2024 på restaurant Udsigten, Kystvejen 238, 4671 Strøby.

Dagsorden:
1. Velkomst
2. Godkendelse af referat fra sidste møde
3. Kort orientering fra formanden, herunder generalforsamlingen, tur og medlemstal.
4. Kort orientering fra kassereren
5. Næste møde er 30. januar 2025 og generalforsamling.
6. Eventuelt.

Deltagere: Christa Zabel (CZ) – Carl Emil Nielsen (CEN). Peter Ludvig Ladegaard (PLL), Bjarne Lassesen (BL) - Niels Mogensen (NM) samt suppleant Lars Poulsen (LP)

AD 1:
Formanden bød velkommen.

AD 2:
Referatet fra sidste møde den 15. august 2024 blev godkendt.

AD 3:
Formanden orienterede om, at vores lokalforening havde mistet 8 medlemmer, vi var således nu 147 medlemmer.

Hun oplyste ligeledes, at hun videresendte diverse referater og anden orientering fra Landsforeningen til bestyrelsesmedlemmerne, vi var derfor velorienteret om, hvad der foregik i Landsforeningen.

Bjarne Lassesen kommenterede notatet fra den 12. september 2024, hvor formanden Mogens Winding og næstformand Hans Agerbo Jensen havde møde med Politiforbundet om nuværende og fremtidigt samarbejde.

Han fandt det foruroligende, at politiforbundet havde nået et passivt medlemstal på 2632 medlemmer mod vores medlemstal på 2462. Hvor mange af de 2632 medlemmer, der også er medlem af vores forening, fremgik ikke af notatet. Hvor længe kan vores forening holde til nævnte udvikling.

Ligeledes syntes han ikke at Politiforbundet gav udtryk for den store lyst til et konstruktivt samarbejde og vilje til at orientere fremtidige pensionister om Landsforeningen og dens virke. Ej heller opfordre kommende pensionister til at melde sig ind i Landsforeningen for politipensionister.

Politiforbundets afvisning af at overveje den ”norske model” om automatisk at overflytte pensionister til Landsforeningen for politipensionister fandt han beskæmmende.

Herefter en del debat om emnet, hvilket resulterede i, at formand Christa Zabel ville udfærdige et skriv om, at bestyrelsen i kreds 8 bakkede op om Landsforeningens arbejde med, at Politiforbundet skulle være mere aktiv m.h.t., at opfordre kommende pensionister til at melde sig ind i Landsforeningen for politipensionister.

Om generalforsamlingen, de medlemmer i bestyrelsen, der var på valg, var alle villige til genvalg. Det drejede sig om Peter Ludvig Ladegaard, Niels Mogensen og Bjarne Lassesen.

 Ad 4:
Kassereren oplyste, at foreningen i øjeblikket havde en kassebeholdning på 2769kr.
Uden indbetalinger til denne tur var der en kassebeholdning på 4882kr.

Ad 5:
Næste bestyrelsesmøde afholdes før afholdelse af generalforsamlingen den 30.januar 2025

Ad 6:
Inter under eventuelt.


REF/CEN

Referat fra bestyrelsesmøde den 18. februar 2020, kreds 8

Referat fra bestyrelsesmøde den 18. februar 2020 på Hjemmeværnsgården i Køge.

Dagsorden:

  1. Referat fra mødet september 2019
  2. Formanden orienterer:
  • Vi er pr. 31/12 2019 161 medlemmer, det giver 5 delegerede. Der er 3 døde Carsten Riis, Bent Bjerregård Mikkelsen og Bent Mølgård Jensen. På grund af sygdom stopper Finn Baad som formand til generalforsamlingen. På næste HB møde 26/2 2020 skal vi finde en anden.
  • Har fået afbud til generalforsamlingen fra Tommy Jørgensen, da han ikke kunne komme til Køge!
  • Også afbud fra Bjarne Lassesen
  • Der er pt ingen indkomne forslag
  1. Orientering fra kassereren
  2. Generalforsamling kreds 8
  • På valg er formanden, Carl Emil, Bruno og suppleanten Tommy Jørgensen
  • Fremtidens bestyrelse
  1. Generalforsamling i Landsforeningen 1. april 2020 i Odense
  2. Forårstur 2020 – Kastellet i København. Hvad skal der betales mv?
  3. Næste møde
  4. Eventuelt

Deltagere: Christa Zabel – Lene Machholdt – Hans Draabe Jensen – Carl Emil Nielsen – Christian Harre.

Afbud fra Bjarne Lassesen og suppleant Tommy Jørgensen.

Læs mere ...

Referat fra generalforsamling, kreds 8, den 15. feb 2022

Referat fra generalforsamlingen i kreds 8 den 15. feb 2022 Afholdt på hjemmeværnsgården i Køge.


Formanden bød velkommen til de 24 fremmødte og gik straks over til dagsordenens punkt 1 – valg af dirigent. Formanden foreslog Bruno Juul, som blev valgt med akklamation.

Den valgte dirigent takkede for valget, og konstaterede – jfr. vedtægterne – at generalforsamlingen var lovlig og beslutningsdygtig.

Dirigenten overlod herefter ordet til formanden.

Dagsorden:
1. Valg af dirigent
2. Godkendelse af fuldmagter
3. Formandens beretning for 2020 og 2021
4. Indkomne forslag / Forslag fra bestyrelsen
5. Regnskab
6. Fastsættelse af kontingent
7. Valg til bestyrelsen:
a) Formanden for 2 år – Christa Zabel villig til genvalg.
b) Næstformanden for 1 år – Bjarne Lassesen villig til genvalg.
c) Kassereren for 1 år - NY
d) Sekretæren for 2 år – Carl Emil Nielsen villig til genvalg.
e) Bestyrelsesmedlem for 1 år – Hans Draabe Jensen villig til genvalg.
f) 1. suppleant for 1 år - Christian
g) 2. suppleant for 2 år – Niels Mogensen villig til genvalg.
h) Revisor for 2 år – Bruno Juul villig til genvalg.
i) Revisorsuppleant for 1 år – Peter Dangkel villig til genvalg.
8. Valg af delegerede til PL’s generalforsamling jf. PL’s vedtægter – 5 deltagere
9. Eventuelt
Ad 2: Der var ingen fuldmagter.

Læs mere ...

Referat fra generalforsamlingen i kreds 8 den 18. feb 2020

Referat fra generalforsamlingen i kreds 8 den 18. feb 2020 Afholdt på hjemmeværnsgården i Køge.

Formanden bød velkommen til de 28 fremmødte og gik straks over til dagsordenens punkt 1 – valg af dirigent. Formanden foreslog Bruno Juul, som blev valgt med akklamation.

Den valgte dirigent takkede for valget, og konstaterede  – jf. vedtægterne – at generalforsamlingen var lovlig og beslutningsdygtig. Dirigenten gennemgik dagsordenen, og oplyste, at bestyrelsen ønskede en redaktionel ændring til foreningens vedtægter under § 8, 7, e, således at der vælges 2 suppleanter (1 i lige år og 1 i ulige år). Begge vælges for 2 år.

Nærmere under punkt 4.

Dirigenten gennemgik dagsordenen.

Dagsorden:

  1. Valg af dirigent
    Godkendelse af fuldmagter
    3. Formandens beretning
    4. Indkomne forslag / Forslag fra bestyrelsen
    5. Regnskab
    6. Fastsættelse af kontingent
    7. Valg til bestyrelsen:
    a) Formanden Christa Zabel på valg – villig til genvalg.
    b) Næstformanden Bjarne Lassesen ikke valg.
    c) Kassereren Lene Machholdt ikke på valg.
    d) 1 bestyrelsesmedlem på valg – Carl Emil Nielsen villig genvalg
    e) 1 suppleant er på valg
    f) Revisor på valg – Bruno Juul villig til genvalg.
    g) Revisorsuppleant Peter Dangkel er ikke på valg.
    8. Valg af delegerede til PL’s generalforsamling jf. PL’s vedtægter
    9. Eventuelt

Ad 2: Der var ingen fuldmagter.

Ad 3: Formandens beretning for året 2019.

Læs mere ...

Referat fra bestyrelsesmøde den 11. december 2020. Kreds 8

Referat fra bestyrelsesmøde den 11. december 2020 kreds 8 på Skolevej 38, 4000 Roskilde

  1. Velkomst
  2. Formanden orienterer
  3. Økonomi
  4. Generalforsamling kreds 8 16. februar 2021 på Køge Hjemmeværnsgård
  5. Forårstur 2021
  6. Næste møde
  7. Eventuelt

Deltagere: Christa Zabel – Lene Machholdt – Hans Draabe Jensen – Carl Emil Nielsen – Christian Harre.

Afbud fra Bjarne Lassesen og suppleant Niels Mogensen

Læs mere ...

Referat fra bestyrelsesmøde den 9. marts 2022, Kreds 8

Referat fra bestyrelsesmøde den 9. marts 2022 kreds 8 på Ørnekærs Vænge 182, Ishøj

Dagsorden:

Til bestyrelsesmøde onsdag den 09. marts 2022 kl. 1100 hos Carl Emil Nielsen på Ørnekærs Vænge 182, 2635 Ishøj. 

  1. Godkendelse af referat fra sidste møde.
  2. Orientering fra formanden
  3. Hvem stiller op 2023
  4. Orientering fra kassereren
  5. Forårsturen 2022 - Kastellet
  6. Vedtægter – justering/ ændringer
  7. Landsforeningens generalforsamling 07. april 2022
  8. Næste møde
  9.  Eventuelt

Deltagere: Christa Zabel (CZ) – Christian Harre(CH)  – Hans Draabe Jensen(HD) – Bjarne Lassesen(BL) – Carl Emil Nielsen(CEN) samt suppleanten Niels Mogensen(NM).

Ad 1: Formanden bød velkommen og referaterne fra bestyrelsesmødet og generalforsamlingen 15. februar 2022 blev godkendt.

Herunder ønskede BL dog anført, at der ved sidste bestyrelsesmøde i forbindelse med Lene Machholdts afgang fra bestyrelsen og som kasserer blev aftalt, at deltagerne ved generalforsamlingen, herunder specielt 3 navngivne personer, skulle spørges om nogen ønskede valg til denne post.

BL fandt ikke, at dette tydeligt nok blev fremført på generalforsamlingen, inden CH blev valgt.

Dette taget til efterretning.

Ad 2: Formanden orientere om, at der i forbindelse med bestyrelsesmøde i Landsforeningen var drøftet om deltagerne til generalforsamlingen i Landsforeningen i Odense skulle kompenseres efter statens takster ved kørsel i egen bil, og ikke som hidtil efter transport i offentlig transport DSB e.t.c.

Dette var endnu ikke endelig afgjort.

Ad 3: Formanden ønskede, at vi allerede nu begyndte at tænke på evt. emner til valg til bestyrelsen ved næste generalforsamling, såfremt nogle ønskede at udtræde.

Ad 4: Formanden oplyste, at der p.t. var 26032,87kr. På foreningens saldo.

I forbindelse med underretning om saldo forespurgte formanden om ikke det var rimeligt og hensigtsmæssigt, at såfremt bestyrelsesmøder blev afholdt privat, at afholder fik et beløb fra foreningen til diverse udgifter kaffe – øl – vand e.t.c.

Det var der enighed om, og beløbet blev fastsat til 150kr. Beløbet udbetales uden fremvisning af bon og lignende..

Ad 5: Det blev aftalt, at egenbetaling til forårsturen skulle være 150kr. pr. deltager. CEN skulle gå videre med den endelige udfærdigelse af indbydelsen, samt undersøge om der var et evt. maks. på antal deltagere ved rundvisningen på Kastellet.  

Ad 6: Formanden oplyste, at hun havde vendt problematikken med valg ikke valg af kassereren på generalforsamlingen med Hans Agerbo.

Hans Agerbo anbefalede, at vi fortsatte med at vælge kassereren på generalforsamlingen.

Dette under henvisning til vedtægternes § 5 hvoraf fremgår, at det er formand, næstformand og kasserer, der tegner foreningen ved alle økonomiske beslutninger.

Formanden ville ved næste hovedbestyrelsesmøde spørge de øvrige lokalforeninger om deres holdning/fremgangsmåde ved valg af kasserer.

Der var enighed om ikke at vælge en kasserer uden for bestyrelsen.

Der var også enighed om næste gang at være i god tid m.h.t., hvem der spørger hvem.

Ad 7: Landsforeningens generalforsamling blev drøftet. NM, der deltager i generalforsamlingen, ønskede at deltagerne til generalforsamlingen, fik aftalt en fælles holdning til evt. emner, som skulle op på generalforsamlingen inden dennes afholdelse.

Alle fandt, at dette var en god ide.

Ad 8: Næste møde blev fastsat til tirsdag den 07. juni kl. 1100 hos Christian Harre.

Ad 9: Eventuelt. CH luftede om det var en ide, at deltager til bestyrelsesmøder fik kompensation efter statens tariffer for transport i egen bil.

Dette var der umiddelbart ikke tilslutning til.

                                                                                                                                   REF/CEN

På tur i Det Kgl Teater den 14. maj 2019

unnamed 1.jpg3På tur i det Kongelige

(Hvordan ser jeg foto i stor format)

 Solen skinnede på en dejlig forårsdag tirsdag den 14. maj 2019 hvor små 50 politipensionister var sat stævne ved det Kongelige teater for at få en "rejse bag facaden".

Vi blev delt op i 2 hold der blev ført rund i det gamle hus der siden 1748 har ligget på stedet. Teateret blev ombygget flere gange og det nuværende teater er fra 1857. Turen gik bl.a. forbi balkonsalen, der indeholder fantastiske lysekroner og et spejl i hver ende af salen - så synsforvirringen virker som uendelig. Balkonnen åbner et flot blik på det pt. meget rodede Kongens Nytorv og D'angleterre.

Vi fik en lang fortælling om selve teatersalen mens vi fra balkonnen så mod scenen, kongelogen og skuespillernes loge. Imponerende og flot. Videre gik turen ned og området bag scenen en gigantisk elevator, der kunne transportere de meget lange scenetæpper op og ned på lager, garderober, der kunne klappes ud til hurtig omskiftning, såfremt man havde forskellige roller eller blot skulle have en anden hat eller andet på, og ikke mindst "bag tæppet", hvor de forskellige dekorationer stod klar til at køre ud og ind.

Turen gik også forbi skrædderne, der sidder i to afsnit - et til herretøj og et til dametøj - til flere forestillinger bliver der som oftest syet 2/3 nye kostumer og 1/3 er genbrug - alt bliver syet unnamed 1.jpg 2med store lægge - så man nem og effektivt kan lægge ud eller ind afhængig af skuespilleren. 

Over alt i huset er der et leben - skuespillere og dansere løber rundt - der trænes og øves i små rum, der sys på tøj, der forberedes kulisser, der opsættes lys, der planlægges scene og og og - på de mange små kontorer administreres, planlægges og skrives - så man fornemmede at der skete noget forskelligt over alt.

Vores tur gik også ind på selv scenen - vildt at stå der og hvor må det være hårdt med spots osv. i ansigtet at skulle koncentrere sig og måske endda bare se noget ud mod publikum - spændende oplevelse og de gigantiske tæpper der kører frem og tilbage og op og ned.

unnamedVi kom også op i de kongelige gemakker. Huset er jo gammelt - men i det kongelige opholdsrum er en royal elevator. Elevatoren blev sat ind i 1942 efter kongen var faldet af sin hest og ikke kunne gå op ad trapperne - det var ikke særligt royalt at blive båret op - så elevatoren kom i stand. I kongelogen ses også en lille sideloge med 2 stole vendende mod publikum - et levn fra "gamle dage" hvor kongens kuske mv. var med i teateret - så skulle de agere "bodyguards" under forestillingen og sidde og kigge ud på publikum om der var god ro og orden - var der ikke det skulle de hurtigst muligt få kongen ud. Kong Frederik den 9 var meget orkesterinteresseret og selv dirigent - han kom ofte når orkesteret trænede - og så sad han skjult inde i den lille sideloge, lukkede det lille vindue op og nød orkesteret samtidig med han gav små tegn til dirigenten om han dirigeren.

Tak til det kongelige for en spændende rundvisning i et stykke dansk kulturhistorie - som vi alle skyllede ned med en frokost i Nyhavn i Fyrtøjet hvorefter alle kunne gå en tur i det dejlige vejr inden næsen atter gik hjemover.

God sommer til jer alle

Kredsbestyrelsen kreds 8

Formand:
christinazabel

Formand: Christa Zabel,
Tlf.: 42 42 33 55
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Solbærvænget 27, 4660 Store Heddinge

Næstformand: Bjarne Villy Lassesen
Tlf.:25 50 00 74
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Kasserer: Peter Ludvig Ladegaard 
Tlf: 22 43 54 45
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Bestyrelsesmedlem: Carl Emil Nielsen
Tlf.: 29 90 45 92
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Bestyrelsesmedlem: Niels Mogensen
Tlf.:26 29 53 44
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

1. Suppleant: Lars Bay-Vrist Poulsen
Tlf: 40 85 27 26
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

2. Suppleant: Søren Sørensen,
Tlf.: 25 42 63 03
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Store Heddinge, den 1. marts 2024
Christa Zabel, formand

SE KREDSENE PÅ KORT

SE KREDSENE PÅ KORT

Se Danmarks kort med kredsinddelinger, og med kredsnummer.
Vælg info og få mere information om kredsene.
Se hurtig klik for oplysninger om kredsbestyrelsen

Find det her...

NYT FRA KREDSENE

NYT FRA KREDSENE

Se det seneste nyt fra alle kredsene.
Vælg din kreds, eller vælg en anden kreds nyhedsindslag

 

Find det her...