Referat fra generalforsamling kreds 7 den 5. marts 2018

Referat fra

Politipensionisterne, kreds 7

Sydsjælland og Lolland-Falster 5. marts 2018

Hermed indkaldes til ordinær generalforsamling, der afholdes

Tirsdag den 20. marts 2018 kl. 1600

I mødelokalerne, Næstved politigård.

Generalforsamlingen afholdes efter følgende dagsorden:

1. Valg af dirigent.
  2. Godkendelse af fuldmagter. Hvert medlem kan kun møde med 1 fuldmagt.
  3. Formandens beretning.
  4. Indkomne forslag. Forslag skal tilstilles formanden senest 8 dage før generalforsamlingen.
  5. Kassererens beretning.
  6. Fastsættelse af kontingent.
  7. Valg:
  8. Formand, Ole Steffensen – ønsker ikke genvalg.
  9. Næstformand/sekretær, Hilmer Ringer og Gorm Pedersen er på valg.
  10. Valg af revisor Kai Knudsen er på valg.
  11. Valg af 5 delegerede til ”Politipensionisternes” generalforsamling.
  12. Eventuelt.

________________________________________________________________________________

Referat

12 deltagere i generalforsamlingen

ad 1

Jens Rasmussen valgt til dirigent. Konstaterede at generalforsamlingen var lovligt indkaldt.

ad 2

Ingen fuldmagter

ad 3

Ole Steffensen fremlagde sin beretning.

Ved udgangen af 2017 var vi 212 medlemmer (men allerede pr. 21. februar 2018 er vi oppe på 217), så det ser jo godt ud.

Vi byder de nye medlemmer velkommen i foreningen.

Mig bekendt har vi mistet 3 medlemmer, Flemming Hansen, Næstved, Liddy Viola Nielsen og

Ole Toftegaard Hansen. Ære være deres minde.

Vi har i perioden afholdt 3 bestyrelsesmøder, der som vanlig afholdes hos Hilmer Ringer, Vordingborg. Vi takker Hilmer for hans fortsatte gæstfrihed.

Jørgen Brædder afløste Jens Rasmussen som kasserer. Vi takker Jens for en god indsats, hvor han på god og betryggende måde tog sig af foreningens finanser.

Referater fra møderne er udsendt.

Lokalforeningerne.

Der sker noget og set hen over kredsen, har der været en del aktiviteter, bl.a. besøg på godser. Museer, virksomheder og institutioner – det være sig tur til Korsør Lystskov, Egesborg gods, Nørregade teateret, Frilandsmuseum, besøg i ny fængsel, Kæhlers keramik, minibyen i Køge, bowlingcenter, fællesspisning og foredrag med lysbilleder fra De Vestindiske øer – jo der sker noget og godt for det.

Foreningen må jo kæmpe mod de mange andre aktiviteter, der tiltrækker også vores medlemmer, lige fra sport, børnepasning og deltagelse i andre foreninger – sådan er det jo. Man vil gerne have så meget ud at tilværelsen som pensionist, som muligt.

OK 18.

Jeg har som vanligt udsendt al materiale jeg modtager fra Landsforeningen, og det håber jeg man er tilfreds med…

År 2017 har jo også på alle planer været et forholdsvis stille år – dog har de forskellige organisationer i fællesskab samlet sig om de kommende forhandlinger her i 2018.

I skrivende stund høres kun om svære forhandlinger og måske sammenbrud i forhandlingerne, idet afstanden mellem parterne er for store til at der kan blive enighed.

Vores pension beror jo på, at vi skal have del i den samlede sum aftalerne munder ud i også den del, der ikke udbetales som løn, men som puljer, der bruges til anden end løn.

For at forebygge fortsat efterslæb (hvis der kommer puljer) har forhandlingsorganisationerne i besluttet at have en fælles holdning og en aftale til et protokollat, som sikrer os fuld dækning.

Vi må vente og se, hvad der sker. Det ser jo ud til at være hårde forhandlinger med innovations-minister Sophie Løhde.

Som tidligere nævn har politipensionisterne fået rådighed over en ½ side i Politibladet. Foreningens formand har under HB-møderne efterlyst indlæg til bladet, så jeg skal kun opfordre til at sende indlæg til formanden, der formidlet dem videre til bladets redaktion.

Landsforeningen hjemmeside er blevet ændret. Jeg håber alle lige vil give sig tid til at se på siden og næstformand, Finn Baad, vil gerne have ris eller ros. Måske nogen ligger inde med ideer, der kan bruges.

Kredsens egen hjemmeside er blevet beskrevet som ”tung at danse med”. Jeg har hørt kritik fra et medlem, der aldrig har været ”rigtig” inde på ”siden”---det er ikke seriøs kritik, kun at læse forsiden.

Her skal der gøres et arbejde for at få gjort hjemmesiden mere brugervenlig.

Som bekendt blev Landsforeningens formand, John Jensen, meget syg og blev hasteindlagt på sygehus, hvor han ved ankomsten fik hjertestop. Han blev straks genoplivet og er i dag ved godt mod – men nu som dialysepatient – han er i dialyse 3 gange ugentlig.

Man har indledt en ny behandling med udsigt til at få nyrerne til at fungere igen.

Derfor stiller John Jensen ikke op til en ny formandsperiodeperiode.

Finn Baad er af hovedbestyrelsen indstillet til posten som foreningsformand.

Med disse ord vil jeg slutte min beretning og takke kredsbestyrelsen for godt og hyggeligt samarbejde i det forgangne år.

I indkaldelsen til dette møde har jeg skrevet, at jeg ikke ønsker genvalg. Jeg er af årgang 1938 og jeg syntes efterhånden, at ”tingene” omkring mig går lidt for hurtigt, så det af og til kniber med at følge med.

Nogen må kunne overtage ”jobbet”!!!

Uanset hvem, der er formand, vil det være sådan, at foreningens generalforsamlinger vil kunne afholdes her i Næstved. Her er vi nemlig velkomne og her er lokaler til det.

Formanden beretning godkendt uden kritiske bemærkninger

ad 4

Ingen forslag.

ad 5

Jørgen Brædder fremlagde det reviderede regnskab, der viste et overskud på kr. 6.749,00.

Bankbeholdningen pr. 31.12.17 var kr. 9.364,76.

Regnskabet godkendt.

ad 6

Traditionen tro blev kontingentet sat til 0 kr.

ad 7

Som formand Ole Steffensen havde meddelt, ønskede han ikke genvalg. Men ingen tilstedeværende ønskede at stille op. Ole har talt med Kurt Larsen om hans interesse i at blive formand. Kurt var ikke afvisende, når han i år går på pension. Ole indvillige i at lade sig genvælge, hvis han fik mulighed for at lade Kurt Larsen være med i bestyrelsesarbejdet som observatør.

Det blev fuldt accepteret af generalforsamlingen, der genvalgte Ole som formand.

Gorm Pedersen og Hilmer Ringer genvalgt til bestyrelsen.

Kaj Knudsen genvalgt som revisor.

Jørgen Brædder, Mogens Larsen, Arne Pedersen, Leif Nygaard og Per Thomsen godkendt som delegerede ved Landsforeningen generalforsamling i Odense den 10. APR 2018. Hilmer Ringer er delegeret som fungerende kredformand.

ad

Torben Christensen gav en orientering om vores hjemmeside, der anklages for at være ”tung at danse med”. Der er noget om snakken, men det er også begrænset, hvor meget hjemmesiden benyttes. Det blev aftalt, at Torben Christensen og Per Thomsen sammen undersøger muligheden for at benytte Landsforeningen hjemmeside til opdatering af de oplysninger, der i dag lægges på vores egen hjemmeside. Der er ingen grund til at ofre penge på en hjemmeside, der måske ikke er nødvendig.

Ole Steffensen takkede for genvalget og vil tale med Kurt Larsen om formandsposten.

Generalforsamlingen afsluttet kl. 1650 og der blev serveret 3 stykker smørrebrød med væske til.
Hilmer Ringer, referent