• Hjem
  • Kreds 4 alt indhold

Referat fra generalforsamling kreds 4, den 19. februar 2025

Politipensionisternes Landsforening Kreds 4.
Referat fra Generalforsamling afholdt onsdag den 19. februar 2025 på Vejle Politigård.

 Dagsorden, udsendt til medlemmerne pr. mail den 22. januar 2025:

1. Valg af dirigent
2. Godkendelse af fuldmagter.
3. Formandens beretning
4. Indkomne forslag
Evt. forslag skal fremsendes på mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. senest den 11. februar 2025.
5. Fremlæggelse af Regnskab for 2024
6. Fastsættelse af kontingent. Bestyrelsen foreslår uændret NUL kroner.
7. Valg:
Valg af formand. Vælges for et år.
Valg til bestyrelsen. På valg er Thomas Jensen og Johannes Larsen.
Begge modtager genvalg.
Valg af suppleant.
     Valg af revisor.
Valg af revisorsuppleant.
     Valg af fem delegerede til PL's generalforsamling jfr. PL`s vedtægt.
8. Eventuelt

Efter generalforsamlingen vil der traditionen tro være spisning for de fremmødte. Menuen vil som vanligt være flæskesteg med div. tilbehør samt kaffe.
Ægtefæller/samlevere er velkomne til at deltage i generalforsamling og spisning.
Tilmelding til spisning foregår ved indbetaling af 125 kroner pr. person til foreningens konto 0400 4015152228 senest den 11. februar 2025.
Deltagelse i generalforsamlingen UDEN deltagelse i spisning kræver tilmelding af hensyn til adgangskontrol til Politistationen. Dette kan gøres som svar på denne mail.

 Der deltog 26 heraf 21 stemmeberettigede og 5 ledsagere i generalforsamlingen. 

 Fungerende formand Johannes Larsen bød forsamlingen velkommen. 

Han oplyste, at vi det sidste år havde mistet 3 medlemmer, der var afgået ved døden. 

Arne Skov
Knud Warming
Svend Sandberg

Forsamlingen mindedes de afdøde med 1 minuts stilhed, hvorefter den fungerende formand udtalte et ”Æret være deres minde”

 Ad 1:
Som dirigent blev Svend Otto Christensen enstemmigt valgt. 
Dirigenten konstaterede generalforsamlingen var lovligt indvarslet og beslutningsdygtig. 

Ad 2: 
Der var ingen som medbragte fuldmagter.

Herefter gav dirigenten ordet til den fungerende formand. 

Ad 3:
Beretningen til årets generalforsamling bliver noget "barberet" i forhold til tidligere år. Vores nu afdøde formand plejer at aflægge en særdeles grundig beretning. Men jeg er ikke så meget inde i stoffet, at jeg kan redegøre for alt, hvad der er sket på det landspolitiske område. 

Selv om vi ikke fik alle vores krav gennemført ved OK24, betød aftalen trods alt en historisk høj ramme, der betyder, at tjenestemandspensionen i overenskomst-perioden vil stige med 7,4%, som minimum, dog med et par forbehold, som jeg ikke kan gøre nærmere rede for her. 

Jeg kan bare konstatere, at vores forhandlere har gjort et endog rigtig flot stykke arbejde i det forløbne år. Vi har fået en betragtelig stigning i pensionen, vel nok den største stigning vi nogen sinde har fået. 

Bestyrelsen og Andreas Bryld Hansen deltog i Landsforeningens generalforsamling i 2024 i Odense. 

Hvad der er sagt og vedtaget der, det kan man læse om på foreningens hjemmeside. 
 
Der var en længere debat på generalforsamlingen om, at Landsforeningens økonomi har haltet en del i den senere tid. Der blev snakket en del om, hvor man kunne finde besparelser, men det var svært at finde noget som battede tilstrækkeligt. 
Derfor blev der vedtaget en kontingentforhøjelse fra 200 kroner om året til 250 kroner om året. Det vil betyde, at der allerede fra i år vil være balance i økonomien, og herefter nogle år ud i fremtiden. Samtidig blev det vedtaget, at hæve det årlige tilskud til lokalforeningerne fra 40 til 50 kroner pr. medlem. Det vil sige at det tilskud vi får fra landsforeningen bliver løftet fra sidste år 6440 til omkring 8000 kroner. 

På landsplan er der 2360 medlemmer mod 2416 året forinden. Der er skønsmæssigt ca. 5000 politipensionister, så det er kun ca. halvdelen, der er medlemmer af Politipensionisternes Landsforening.

Og nu til det lokale: 

Vi er 161 medlemmer i Kreds 4, det er nøjagtig det sammen som for et år siden. 
På sidste års generalforsamling blev jeg og Sandberg genvalgt for to år. Formanden skal vælges i lige årstal, så den formand som vi vælger i dag, bliver kun valgt for et år, idet han jo skal på valg i 2026. 

Vi har holdt tre bestyrelsesmøder i løbet af året. Et i Horsens, et i Børkop og det sidste i december måned, hvor vi mødtes til en lille arbejdsfrokost i Kim.s køkken i Fredericia. Og det var så sidste gang, hvor vi var sammen med Sandberg. 

Vi har haft to sociale arrangementer:
 
Vi havde i juni måned arrangeret en tur til Brunkulsmuseet i Søby. Det var en rigtig interessant tur, hvor vi fik godt indblik i de forhold man arbejdede og levede under ude i brunkulslejerne. Det var ikke ligefrem en misundelsesværdig tilværelse hverken for brunkulsarbejderne eller deres familier. 

Efter turen i Søby kørte til vil en besøgshave i nærheden af Brande, hvor en tidligere kollega med stor flid har indrettet en smuk have. Han og hans kone var også kreative i køkkenet, så de serverede dejlig mad for os derude. 

Desværre var der kun 20 deltagere - hvoraf 9 var ledsagere, så der var faktisk kun 11 medlemmer som deltog. 

I september var vi på besøg hos Trekant Brand. Det foregik på Middelfart Brandstation, hvor en indsatsleder viste billeder og fortalte om katastrofen for nogle år siden på Fredericia Havn, hvor nogle tanke med palmeolie kollapsede i forbindelse med en større brand. Det var den største indsats Trekant Brand nogen side har været involveret i.

Og det er jo også noget, kollegaerne fra Fredericia kan snakke med om. 
Tak til Thomas for at stå for dette arrangement. 
23 deltagere - det var heller ikke for mange. 

Så spørgsmålet er, om vi overhovedet skal lave sociale arrangementer eller om det skal foregå gennem de lokale seniorklubber. Det vil jeg godt høre forsamlingens mening om, når denne beretning er til debat. 

Til slut vil jeg nævne, at jeg har fået en mail fra landsformanden Mogens Winding, som ønsker os en god generalforsamling.

Beretningen sat til debat.

Forsamlingen ønskede fortsat arrangementer og ville overveje forslag som sendes til Johannes så bestyrelsen kan sætte et program sammen. 
Der blev nu foreslået at besøge Mønsted kalkgruber og forslaget blev medtaget til behandling i bestyrelsen. 

Beretningen kom herefter under afstemning og enstemmigt vedtaget. 

Ad 4:
Dirigenten konstaterede der ikke var indkommet forslag til behandling. 

 Ad 5:
Dirigenten gav herefter ordet til kasserer Johannes Larsen for gennemgang af regnskabet. 

regnskab


     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Regnskabet gennemgået og herefter sendt til afstemning. 
Regnskabet godkendt.

Ad 6:
Kassereren foreslog uændret kontingent på 0 kr. for det kommende år. 
Forslaget vedtaget. 

Ad 7:
Der blev foretaget nyvalg til bestyrelsen ved håndsoprækning. 

Som ny formand blev Johannes Larsen valgt for 1 år. 
Dette grundet foreningens love hvoraf fremgår formandsposten vælges på lige år. 
Bestyrelsesmedlemmerne Thomas Jensen og Johannes Larsen var begge på valg. Thomas Jensen blev genvalgt, og da Johannes Larsen nu er formand blev Andreas Bryld Hansen nyvalgt til bestyrelsen for 2 år. 

Som suppleant blev Bent Kramer Petersen valgt for 1 år.

Som revisorer blev Svend Erik Nielsen genvalgt for 2 år. Andreas Bryld Hansen blev valgt for 2 år i 2024, men da han nu er bestyrelsesmedlem, blev Svend Flugt valgt for 1 år. 

Som revisorsuppleant valgtes Hans Erik Petersen for 1 år. 

Til slut skulle der udpeges 5 deltagere til den årlige generalforsamling i Odense den 10. april 2025. Det blev vedtaget at bestyrelsen og bestyrelsessuppleanten deltager og repræsenterer vores forening. 

Ad 8:
Under evt. blev flere af de afholdte arrangementer rost af deltagende medlemmer. 

Herefter blev generalforsamlingen afsluttet med tak for god ro og orden, og man overgik til den ventende flæskesteg.

Efter generalforsamlingen har bestyrelsen konstitueret sig således:

Formand: Johannes Larsen
Næstformand: Andreas Bryld
Kasserer: Leif Aaskov
Sekretær: Thomas Jensen

Johannes Larsen, formand
Thomas Jensen, Referent

 

 

Kredsbestyrelsen Kreds 4

kreds 4Formand
Johannes Larsen,
S. Stubsvej 33, 7080 Børkop
tlf. 30 35 82 18
Email.: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Næstformand:
Andreas Bryld Hansen
Gedevejlevej 18, 8722 Hedensted
Tlf. 20 19 36 61
Email: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Kasserer:
Leif Aasholm
Langagervej 42, Seest, 6000 Kolding
tlf. 2042 1801
Email.: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Sekretær:
Thomas Jensen
Kastanievej 1, Taulov, 7000 Fredericia
Tlf. 2076 2282
e-mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Suppleant
Finn Kramer Petersen
Dalen 10, 8660 Skanderborg
Tlf. 30 42 06 40
Email: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Vedtægter kreds 4

VEDTÆGTER FOR KREDSFORENING 4 UNDER POLITIPENSIONISTERNES LANDSFORENING
Vedtægter for kredsforening 4
Politipensionisternes Landsforening Sydøstjylland


1. Navn og hjemsted.
Foreningens navn er "Politipensionisternes Landsforening Sydøstjylland" med formandens adresse som hjemsted.

2. Formål.
Foreningen er partipolitisk uafhængig og har til formål at varetage medlemmernes interesser vedrørende pensions- og andre sociale forhold i nært samarbejde med Politiforbundet, Politipensionisternes Landsforening og de stedlige repræsentanter fra politiorganisationen, samt at virke som samlingspunkt for foreningens medlemmer i henseende til sammenkomster, turarrangementer m.v.

3. Opgaver.
Kredsforeningen skal
være bindeled til Landsforeningen gennem kredsrepræsentanten.
hjælpe og vejlede i økonomiske og sociale spørgsmål.
søge at styrke samarbejdet mellem lokalforeningerne i kredsen.

4. Medlemskab.
Som medlemmer kan optages alle, der opfylder kravene til et medlemskab af Politipensionisternes Landsforening.

5. Kontingent.
Kontingent fastsættes på den årlige generalforsamling.

6. Ledelse.
Foreningen ledes af en bestyrelse bestående af en formand, der er kredsrepræsentant og 3 bestyrelsesmedlemmer.
Ved stemmelighed er formandens stemme afgørende.

7. Generalforsamling.
Ordinær generalforsamling afholdes hvert år inden udgangen af februar måned og indkaldes med 3 ugers varsel.
Generalforsamlingen er foreningens højeste myndighed.
Formanden vælges på generalforsamlingen i lige år for en periode af 2 år.
3 bestyrelsesmedlemmer vælges for en periode af 2 år, således at 1 af dem afgår samme år som formanden.
1 suppleant for bestyrelsen vælges for en periode af 1 år.
Der vælges 2 revisorer, hvoraf 1 afgår i lige år og 1 afgår i ulige år, samt 1 revisorsuppleant der vælges for et år.

Generalforsamlingens dagsorden er:
1. Valg af dirigent
2. Godkendelse af fuldmagter
3. Formandens beretning
4. Indkomne forslag
5. Regnskab
6. Fastsættelse af kontingent
7. Valg: Til bestyrelsen
     b. Af revisorer
     c. Valg af delegerede til PL's generalforsamling jfr. PL`s vedtægt.
8. Eventuelt.

Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, tilstilles formanden senest 8 dage før generalforsamlingens afholdelse.
Generalforsamlingen er beslutningsdygtig uanset antallet af fremmødte. Til et forslags vedtagelse kræves almindeligt stemmeflertal.
Til vedtægtsændringer kræves dog 2/3 flertal af de fremmødte stemmeberettigede.

Afstemningen foregår ved håndsoprækning, medmindre bestyrelsen eller mindst 10 medlemmer kræver skriftlig afstemning.
Hvert medlem kan højest møde med 2 fuldmagter.

Ekstraordinær generalforsamling afholdes, når bestyrelsen skønner det påkrævet, eller når mindst 1/8 af medlemmerne skriftligt over for formanden fremsætter krav derom.
Ekstraordinær generalforsamling afholdes senest en måned efter begæringen og indkaldes skriftligt med angivelse af dagsorden senest 14 dage før afholdelsen.

8. Regnskab.
Regnskabsåret er kalenderåret.
Kassereren har ansvaret for at regnskabet føres efter de af bestyrelsen og revisorerne fastsatte retningslinjer.
Hver post i regnskabet skal være ledsaget af tilsvarende bilag.
Det reviderede regnskab forelægges på den årlige generalforsamling eller efter bestyrelsens begæring.


9. Foreningens opløsning.
Foreningens opløsning kan kun finde sted på en i samme anledning indkaldt generalforsamling.
Opløsningen kan kun ske, hvis 2/3 af de fremmødte medlemmer stemmer herfor.

Ved opløsningen tilfalder foreningens midler Politipensionisternes Landsforening. Udmeldte medlemmer har intet krav på foreningens midler.

Foreningens vedtægter er vedtaget på den stiftende generalforsamling i Vejle den 28. august 2007. Ændring af §6 og §7 vedtaget på generalforsamlingen den 23. februar 2011. Præcisering af navn og sletning af § 4a vedtaget på generalforsamlingen den 19. februar 2020.

Svend Sandberg/formand                           Leif Aasholm/Bestyrelsesmedlem

Svend Flugt/Bestyrelsesmedlem               Svend Nommesen/Bestyrelsesmedlem


 

UNDERSKRIFT:

kreds 4 underskrift

SE KREDSENE PÅ KORT

SE KREDSENE PÅ KORT

Se Danmarks kort med kredsinddelinger, og med kredsnummer.
Vælg info og få mere information om kredsene.
Se hurtig klik for oplysninger om kredsbestyrelsen

Find det her...

NYT FRA KREDSENE

NYT FRA KREDSENE

Se det seneste nyt fra alle kredsene.
Vælg din kreds, eller vælg en anden kreds nyhedsindslag

 

Find det her...